حلال سیلیکون POA

 


حلال سیلیکون POA
حلال سیلیکون POA

 

حلال سیلیکون محلولی جدید تولید شده توسط کمپانی B.K.H کانادا با ویسکوزیته پائین برای استفاده در انواع سیلیکون ها میباشد .

حلال سیلیکون POA پایه حلال سیلیکون یک محصول یک جزئی بر پایه سیلیکون ، با بنیان حلال سیلیکون و اشباع کننده سیلیکون می باشد که بدون تغییر رنگ و شکل ظاهری سیلیکون به داخل منافذ سطح سیلیکون نفوذ میکند. این محصول مطابق با استانداردهای بین المللی قابل بررسی می باشد.

این نوع حلال سیلیکون بدون رنگ و بو میباشد و برای رقیق تر کردن سیلیکون و پائین آوردن سختی و ویسکوزیته سیلیکون بسیار مفید است .

موارد استفاده :

۱- روغن سیلیکون ها

۲- سیلیکون LSR

۳- سیلیکون RTV

۴- سیلیکون HTV

توضیحات :

سیلیکون‌های قالبگیری و بهداشتی عموماً پس از گذشت مدت زمانی از تاریخ تولیدشان، غلیظ می‌شوند اصطلاحا ویسکوزیته ی آنها بالا می رود و بنابراین استفاده از آنها سخت شده و به دلیل افزایش سرعت خشک شدن، حبابگیری از آن‌ها سختر می شود ؛ رقیق کننده سیلیکون (حلال سیلیکون) موجب کاهش ویسکوزیته سیلیکون و بنابراین افزایش کارایی سیلیکون‌های غلیظ می شود . میزان افزودن حلال به سیلیکون ۱ تا ۱۰ درصد است که بسته به نوع کارایی سیلیکون ها متفاوت است .

نکته مهم اینکه که افزودن حلال به سیلیکون موجب کاهش سختی آن خواهد شد (سیلیکون نرم‌تر خواهد شد).

مزیت حلال سیلیکون نسبت به روغن سیلیکون این است که بر خلاف روغن سیلیکون پس از ساخت قالب سیلیکونی به هیچ عنوان موجب چرب شدن قالب نخواهد شد.

روش کار: 

رقیق کننده یا حلال سیلیکون را قبل از افزودن هاردنر به سیلیکون اضافه کرده و تا ترکیب شدن و یکنواخت شدن کامل سیلیکون آن را بهم بزنید.

نکته مهم :

حلال سیلیکون به دلیل فرار بودن و پایه حلال بودن در صورت مقدار مصرف زیاد در سیلیکون ها پس از خشک شدن سیلیکون اکسید شده و باعث شیرینک کردن سیلیکون میشود .