سیلیکون قالبگیری RTV2 4525 CANADA یکی از محصولات وارداتی پلیمرآفتاب میباشد .

این سیلیکون قالبگیری سفید رنگ نیست بلکه یخی یا اصطلاحاً ترانسلوسنت (Silicone molded translucent) میباشد که این مزیت برای قالب گیری بسیار مهم است به این دلیل که بعد اتمام قالب در زمان ریخته گری شما میتوانید به راحت حرکت رزین را درون قالب مشاهد کنید و حتی در قالب های کوچک و نازک قالب کاملاً شفاف و درون آن مشخص خواهد بود .
فاکتور بعدی که این نوع سیلیکون را از سایر سیلیکون ها برتر میسازد این است که به علت نداشتن فیلر و مواد افزودنی دیگر مثل تیتان و … کپی برداری و تحمل و عمر بیشتری را به سیلیکون می بخشد .
نکته بسیار مهم این است که به علت شفاف بودن این اطمینان را به مصرف کننده میدهد که داخل سیلیکون هیچ گونه مواد افزودنی و ناخالصی توسط سودجویان اضافه نشده و سیلیکون کاملاً اورجینال به دست مصرف کننده رسید است .

سیلیکون های RTV یا (Room Tempreture Vulcanization) جهت پخت شدن نیازمند دمای بالا نبوده و در دمای محیط عملیات بسپارش صورت می گیرد. این سیلیکون ها در دو گروه تک جزئی و یا دو جزئی عرضه می گردند.
سیلیکون های دو جزئی B و A معمولاً بصورت 1:1 مورد کاربرد قرار می گیرند (در این خصوص به کاتالوگ سازنده مراجعه شود).

برخی خصوصیات سیلیکون ها عبارتند از:
مقاومت در برابر دما:
مقاومت در برابر دما یکی از فوق العاده ترین خصوصیات سیلیکون رابرها است. کاربرد سیلیکون ها تا دمای 200 درجه تقریباً بدون جایگزین است. بگونه ای که تا 10،000 ساعت کار مداوم را می توان انتظار داشت و البته در صورتیکه دما بصورت لحظه ای تا 300 درجه نیز افزایش یابد کارایی منحصر بفرد سیلیکون کماکان برقرار خواهد ماند.
در صورت نیاز به گروه سیلیکون هائی با مقاومت حرارتی دائم بیشتر ازºC 300 این امکان نیز وجود دارد که از گروه های ویژه ای با قابلیت تحمل دمای بیش از 300ºCنیز استفاده کرد.
مقاومت در برابر سرما:
مقاومت در برابر سرما نیز از خصوصیات شاخص سیلیکون هاست بگونه ای که سایر پلیمرها از دمای 30ºC – الی 20ºC – خصوصیات الاستیسیته خود را از دست داده و کارایی ندارد ولی سیلیکون در

دمای 70ºC – الی 55ºC – کماکان خصوصیات الاستیسیته خود را حفظ می نماید. برخی از محصولات و گروه سیلیکون ها توان تحمل سرما تا 100ºC- با حفظ خصوصیات فیزیکی و الاستیسیته را دارند.
مقاومت محیطی:
از مهمترین خصوصیات سیلیکون ها بگونه ای که با هیچ پلیمر دیگری قابل قیاس نمی باشد. مقاومت محیطی در برابر شرایط آب و هوایی ازون، UV و باد و باران و سایش حاصل از ریزگرد و عدم جذب آلودگی به همراه خود پالایندگی است.
این خصوصیات و مقاومت الکتریکی سبب استفاده گسترده در پوشش های عایقی نظیر انواع مقره توزیع، فوق توزیع و انتقال و انواع سیم و کابل شده است.
خواص الکتریکی:
خواص الکتریکی بی نظیر سیلیکون سبب استفاده در طیف وسیعی از محصولات نظیر انواع عایق ها، سیم و کابل و مقره گردیده است. سیلیکون ها با مقاومت حجمی از 1014CmΩتا 1016CmΩو با

کمترین تغییر با کارایی در محیط های مرطوب، سخت و آلوده و نقاطی که استفاده ایمن و پایدار حایض اهمیت است، مورد کاربرد می باشد.
مقاومت در برابر تخلیه کرونا به همراه سایر خصوصیات فوق العاده سیلیکون انتخاب برتر در محیط های برق فشار قوی است.
مقاومت در برابر بخار:
در سخت ترین شرایط و استفاده مداوم و طولانی مدت سیلیکون را بر فقط امکان جذب رطوبت را حداکثر به میزان 1% دارد و (با این میزان ناچیز) بدون تغییر در شرایط عملکردی آن همچنان بازده بسیار مطمئن خواهد داشت. در صورت نیاز به عملکرد در دمای بیش از 150 ºCو یا تحت فشار بالا گروههای ویژه از سیلیکون های بهبود یافته مورد کاربرد می باشد.
مقاومت در برابر آتش:
سیلیکون ها در زمان مجاورت با آتش به راحتی آتش نخواهند گرفت. خصوصیات خود-خاموش شونده سیلیکون نیز ویژگی بسیار مهم در این زمینه است. سیلیکون ها نیز در زمان سوختن نظیر سایر مواد مقادیر ناچیز گازهای سمی تولید می کنند که این مقدار قابل اغماض، حاوی مواد هالوژنه نمی باشد به عبارتی Halogen-Free می باشد.
گروهی از سیلیکون های RTV جهت ساخت انواع فوم ضد آتش با قابلیت فوق العاده مهار آتش که در مراکز با قابلیت اشتعال پذیری خطرناک نظیر پالایشگاهها و پتروشیمی ها و نیروگاهها و…. مورد استفاده می باشند.

غیرسمی:
سیلیکون ها بدلیل غیرسمی بودن در ساخت انواع سر پستانک نوزادان، استاپرهای پزشکی و همچنین ظروف پخت غذا و البته ساخت انواع تجهیزات شنا نظیر عینک و پوشاننده گوش، بصورت بدون جایگزین مورد استفاده می باشد.
ضد روغن:
سیلیکون های RTV مناسب استفاده در گروه ضد روغن نبوده و می بایست از گروه سیلیکون های HTV استفاده کرد. سیلیکون ها در زمان تماس با انواع روغن اتومبیل متورم نشده و تأثیرپذیر نخواهند بود. سیلیکون ها از حلال های قطبی نظیر بنزین، تلوئن و گازوئیل تأثیر پذیرفته و پس از خروج از محیط آلوده مجدد سعی در بازیافت خصوصیات ذاتی خود را دارند.