کیت ساخت تندیس دست و پای کودک

Avatarنوشته شده برای at فوریه 16, 2017
11091 ۰

Cheap-Full-Body-Silicone-Baby-Boy-Dakota

1) کاسه ای انتخاب کنید که دست کودک یا نوزاد شما به راحتی درون آن قرار بگیرد و مقدار 280 میلی لیتر (280 ml) آب درون آن بریزید.

* نکته: برای اندازه گیری حجم آب می توانید از شیشه شیر کودک استفاده نمایید اما اگر شیشه شیر کودک یا یک پیمانه مندرج ندارید باید گفت حجم 280 میلی لیتر آب تقریبا برابر یک لیوان آب می شود.

mini

L6352495699241

مرحله اول: قالبگیری از دست کودک

1) کاسه ای انتخاب کنید که دست کودک یا نوزاد شما به راحتی درون آن قرار بگیرد و مقدار 280 میلی لیتر (280 ml) آب درون آن بریزید.

* نکته: برای اندازه گیری حجم آب می توانید از شیشه شیر کودک استفاده نمایید اما اگر شیشه شیر کودک یا یک پیمانه مندرج ندارید باید گفت حجم 280 میلی لیتر آب تقریبا برابر یک لیوان آب می شود.

* توجه: بهتر است از آب ولرم و هم دمای بدن استفاده کنید تا نوزاد راحت تر باشد.

* نکته: برای قالبگیری از پا ی نوزاد بزرگتر از یک سال، بهتر است از ظرف مستطیلی شکل استفاده کنید تا پایش به راحتی در آن قرار بگیرد.

2) تمام محتویات یکی از کیسه های قالبگیری دست یا پا (پودر زرد رنگ) را به آب اضافه نموده و سریعا هم زدن را شروع کنید.

* تذکر: زمانی که پودر قالب گیری با آب تماس پیدا کند پس از یک دقیقه کاملا خشک شده و اگر در این مدت قالبگیری از دست را انجام نداده باشید دیگر نمی توان کاری کرد.

* نکته: زمانی که پودر قالبگیری را به آب اضافه کردید ابتدا با مخلوط ناهمگون صورتی رنگی روبرو می شوید.

3) پس از مقداری هم زدن، مخلوط از رنگ صورتی به رنگ زرد تغییر رنگ می دهد. حالا زمان قالبگیری از دست کودکتان است.

4) به محض اینکه مخلوط به رنگ زرد رسید، بدون مکث، دست کودک خود را به آن داخل کرده و به مدت یک دقیقه (شاید هم مقداری بیشتر) نگهدارید.

* نکته: نحوه قرار گیری دست کودک در مخلوط قالبگیری باید به شکلی باشد که حتما کف دست و انگشتان کودک یا نوزاد به طور کامل در مخلوط قرار بگیرند.

*نکته: برای قالبگیری از دست کودک پیشنهاد می کنیم زمانی که در خواب است این کار را انجام دهید. همچنین بهتر است دست و پای کودک را با روغن خوراکی چرب نمایید، اما لازم نیست.

*نکته: اگر احساس کردید قسمت هایی از دست نوزاد، مثلا روی دست، به اندازه مورد نظر شما در مخلوط فرو نرفته است، می توانید تا زمانی که ماده قالبگیری فرم نگرفته، ماده را با انگشت خودتان روی دست نوزاد هول دهید.

* نکته: دقت داشته باشید که در هنگام قالبگیری، دست یا پای نوزاد به کف ظرف نچسبد.

* نکته: بعد از یک دقیقه قالب به فرم لاستیک می شود. این حالت لاستیکی باعث می شود که هم قالب به راحتی و بدون فشار به دست کودک، از آن جدا شود و هم باعث حفظ شکل قالب هنگام خروج می گردد.

5) برای اطمینان از رسیدن زمان مناسب برای خارج کردن دست کودک از قالب ، خودتان به گوشه قالب دست بزنید. پس از اطمینان از لاستیکی شدن آن (شکل گیری قالب) می توانید دست کودک را به آرامی از آن خارج نمایید.

6) پس از قالبگیری ، دست کودک را با آب بشویید و مرحله پر کردن قالب را شروع نمایید.

* تذکر: قالبی که ساخته اید نیازی به خشک شدن بیشتر ندارند. این قالب 10 ساعت بیشتر عمر نمی کنند پس مرحله دوم ساخت مجسمه دست نوزاد را شروع نمایید.

 

مرحله دوم: پر کردن قالب و ساخت تندیس

1) 90 میلی لیتر (90 ml) یا کمتر از یک استکان آب در یک کاسه ریخته و تمام محتویات یکی از کیسه های پودر آبی رنگ را به آن اضافه نموده و خوب هم بزنید (حدود دو سه دقیقه).

2) حالا مخلوط را به آرامی درون قالب دستی که ساخته اید بریزید تا جایی که تمام قالب پر شود. سپس چند ضربه کوچک به زیر ظرف بزنید تا اگر حباب هوا در قالب جمع شده است خارج شود.

3) یک الی دوازده ساعت صبر کنید تا تندیسی که ساخته اید خوب خشک شود (حتی اگر برای یک روز کامل هم قالب پر شده را کنار بگذارید اشکالی ندارد).

4) حالا می توانید به آرامی قالب زرد رنگ لاستیکی را از تندیس جدا نمایید و مجسمه نهایی را ببینید.

* تذکر: دقت داشته باشید که تندیسی که ساخته اید شکننده است، ناحیه انگشتان تندیس دست کودک ظریف و شکننده است، پس هنگام جدا کردن قالب از تندیس شکیبا باشید. اما اگر هم انگشت مجسمه شکست اصلا نگران نباشید، پس از خشک شدن کامل به راحتی آن را با چسب موجود در بسته خواهید چسباند و بعد از رنگ آمیزی تندیس دست یا پای کودک دیگر اثری از شکستگی باقی نمی ماند.

 

مرحله سوم: رنگ آمیزی و نصب تندیس

برای یک الی دو روز تندیس را کناری گذاشته تا کاملا خشک شود. بعد از آن با استفاده از قلم مو و رنگ موجود در جعبه ساخت تندیس دست و پای نوزاد، آن را رنگ آمیزی نمایید.

از آنجایی که قلموی موجود در بسته نو است ابتدا نوک آن را با آب بشویید تا نرم شود.

* هشدار: رنگ را دور از دسترس کودکان زیر چهار سال نگهداری نمایید.

* نکته: در صورتی که لباس خود را رنگی کردید، آن را با آب چهل درجه سانتیگراد بشویید تا رنگ پاک شود.

سه مرحله ذکر شده را برای ساخت تندیس پا نیز تکرار نمایید.

* پیشنهاد:شما می توانید تندیس دست و پایی را که ساخته اید در قاب های جداگانه بچسباند و یا در یک قاب بزرگ، عکس کودک خود را قرار داده و دو طرف عکس، تندیس ها را بچسبانید.

و در آخر، لطفا ما را در جریان هنر خود قرار دهید. انتقاد یا پیشنهاد خود را برای ما به نشانی info@3koodak.com ایمیل کنید تا ما کاستی ها یا نواقص موجود را طبق خواست شما رفع کنیم. عکس تندیسی که ساخته اید را برای ما بفرستید تا ما هم در شادی شما شریک شویم. در انتهای این صفحه آموزشی نظر خود را ثبت کرده و دیگران را در ساخت تندیس دست و پای فرزندشان راهنمایی کنید.

 

نوشته مرتبط

سیلیکون فود گرید

منتشر شده توسط - ژانویه 26, 2017 ۰
سیلیکون فودگرید( Medical ) این نوع سیلیکون ها کاملا پزشکی و بهداشتی بوده و از دو جزء A , B…

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *